Suchen

Donnerstag, 13. Juni 2013

Eine Lasagne für Garfield :)

Meine Freundin Karen hat mich nach dem Lasagne-Rezept gefragt, das Garfield so schmeckt.
In meinem neuen Garfield-Kochbuch müßte ja so was zu finden sein.

Natürlich hat sie damit meine Neugier geweckt und ich habe gleich mal diese Lasagne ausprobiert.

Ich stelle hier das Original-Rezept in Englisch rein, ich bin mir nämlich nicht sicher, das ich hier wirklich alles korrekt übersetzt habe....

Classic Lasagna

 

10-oz. pkg. lasagna noodles, uncooked
1/2 lb. ground beef
1/2 lb. ground Italian pork sausage
1 onion, diced
1 clove garlic, minced
14-1/2 oz. can Italian-seasoned stewed tomatoes
2 6-oz. cans tomato paste
2 T. Italian seasoning
3 c. ricotta cheese
1/2 c. grated Parmesan cheese
2 eggs, beaten
2 T. dried parsley
salt and pepper to taste
16-oz. pkg. shredded mozzarellla cheese, divided

Cook noodles according to package directions; drain. 
Meanwhile, in a skillet over medium heat, brown beef, sausage and onion; drain.
Add garlic, undrained tomatoes, tomato paste and Italian seasoning; simmer for about 10 min.
In a large bowl, blend together ricotta and Parmesan cheeses, eggs and seasonings.
Spread 1/2 cup of beef mixture in a lightly greased deep 13"x9" baking pan.
Layer as follows: 1/3 each of noodles, cheese mixture, beef mixture and mozzarella cheese.
Repeat layers, ending with mozzarella.
Cover with aluminium foil.
Bake at 350 degrees for 45 minutes to one hour until hot and bubbly.
Let stand for 10 min. before slicing. 
Serves 6 to 8.

Ab in den Ofen :)

Mampf :)



Ich bin ja nicht so der Lasagne-Fan, muß aber sagen, das mir hier zu wenig Fleisch
und zu viel Käse-Sauce war. 
Auch ist mir eine Sauce Béchamel lieber, als diese Ricotta-Sauce.
Meine Lasagne ist auf alle Fälle besser als die amerikanische Version (sagt auch Anja).

Garfield ist froh, das er jetzt hier bei mir in Österreich lebt und wirklich gute Lasagne genießen kann :)



1 Kommentar: